Ak dovolíte, posledný komentár

Možno že tieto riadky patria skôr medzi komentáre k recenzii mojej nahrávky Na jednej strune, a nie medzi články. Ale nepohoršujte sa, prosím. Neviem ani, či mám nejaké morálne právo na tento počin, ale myslím si, že poprava už bola vykonaná. Hoc našli sa aj takí, čo sa pokúsili prišiť hlavu opät ku krku. Ďakujem, cením si to. Cením si aj Jankinu, Xeninu (priliehavé), námahu. Ale iba to.

Aká zlorečnosť uvarená z pocitu hanby! Možno. Uvedomujem si svoje nedostatky. Presne tie nedostatky mojej osobnosti, ktoré sa premietajú do každej mojej činnosti. A premietli sa teda aj do mojej nahrávky. Kam mierim? Mojou ambíciou nebolo nahrať dokonalé dielo. Ale čo najpravdivejšie. Ak je nedokonalý tvorca, je aj dielo. Ja som si trúfol. Pri plnom vedomí, pripravený znášať dôsledky. Ale ako vidíte, ide mi to zle. Vyzliekol som sa a - dostal som výprask. Načo teda robím striptíz? Omyl. To nie je striptíz. Ja si len myslím, že pravda nepotrebuje ošatenie. O čomkoľvek. A teda aj o mne. Preto tá nahota. A nabudúce to urobím znova. Čitatelia dostali možnosť, samozrejme, ak neobišli komentáre, utvoriť si názor na základe dvoch výrazne odlišných pohľadov. To však neznamená, že jeden z nich je nesprávny. Rád by som však upozornil všetkých potencionálnych recenzentov, aby sa radšej vyhli pedagogickým úskaliam typu "sprdnime ho, posunie ho to ďalej", (na nič nenarážam). Ak by toto malo ľudského ducha posúvať dopredu, je koniec. Ani pochvala, ani kritika tu nemá miesto. Takéto zmýšľanie je falošné.

A na záver ešte jedna vec. Nikdy som o sebe nezmýšľal ako o hudobníkovi. Ale pesničkár som, či sa to niekomu páči, alebo nie. Tak kam vlastne patrím...?

Peter Piatko

Dakujem pekne. Vybavim.
Mozno by stalo za to, zriadiť podsekciu Albumy, s kontaktami na jednotlivych interpretov, kde by bolo vsetko pekne pokope. (Viem, asi som lenivy, a nechce sa mi surfovat hore-dole, ale predsa... :-) ) Bolo by prehladnejsie, kto co vydal a kde to najst. Ved albumov zacina byt stale viac...
a myslel som to vseobecne, v recenziach v inych periodikach sa objavuju aj oficialny distributori a vydavatelia, v recenziach na dema a vlastnym nakladom vydane nosice aj kontakkt na interpreta. Samozrejme, ak si interpret nic podobne neuvedie, jeho problem. nech sa s distribuciou mori inac a ako vie...Toť moja kvapka do polemiky demo versus oficialny nosic.
27. január 2004 - 11:49 Trvalý odkaz
Anonymný (bez overenia)

teraz neviem kritizujete KRITIKU,alebo neprávom ohodnotené dielo???...nemám pocit,že by to niekto z vás počul....slečna si "dovolila" povedať svoj názor.....a vy sa teraz správateako by to bola zámienka pre tretiu svetovú.....šak o nič nejde.tento článoček mi pripadá skôr ako sebaľutujúci...výpoveď sklamaného romantika-snílka"
mladý muž predsa nedobíja svojou tvorbou scénu slovenského "šoubiznisu"...celá táto folková scéna je iba menšinová..a teda o nič nejde...a všeci sme kamaráti a tešíme sa,že máme niečo spoločné....
slimák presne vystihol situáciu...
27. január 2004 - 12:49 Trvalý odkaz

Slimák, Tebe to bude sumafuk, ale človeka, ktorý Peťa nikdy nepočul, ovplyvní to, čo bolo o ňom napísané... A keď má niekto pocit, že to CD nie je dobré, je to jeho názor, v poriadku... A potom je takisto v poriadku, keď sa k tomu vyjadrí strana druhá, nech je to v rovnováhe... A bodka. :-)))
A s tým sypaním popola na hlavu som to myslela inak.
V každom prípade sa teším na ďalšie leto pri pivku... ;-)

27. január 2004 - 15:35 Trvalý odkaz
kubko

In reply to by Anonymný (bez overenia)

Máš pravdu, milý ANONYM , folk je mŕtvy. Idem hňeď predať gitaru. Radiar, Petiar atď, pokojne zrušte stránku. Skončime všetci so sebaľútosťou, dajme si KIT-KAT a tešme sa, že máme niečo spoločné....
27. január 2004 - 17:48 Trvalý odkaz
Radiar

In reply to by kubko

Máš pravdu Kubko, folk je zdá sa v troskách, slabučký, zadupaný do hnojiva na zemiaky s dušičkou ako navlhnutá zápalka bojujúca o svoj život pri letnom vánku.. To však nevadí. Určite si si všimol, že folk.sk pomaly krôčik za krôčikom kráča k zmene. Pôvodná myšlienka na zriadenie portálu, kde by ľudia vyjadrovali svoje názory na folk a o folku sa akosi neujala, tak sme dali hlavy dokopy a rozhodli sme sa, že ho pomaly a nenásilnou formou presmerujeme na www.dychovka.sk - portál, ktorý bude mať čo povedať širokým masám ľudí počúvajúcim kvalitnú a nefalšovanú muziku od podlahy :-)
27. január 2004 - 18:24 Trvalý odkaz
kubko

In reply to by Radiar

Vieš, trochu ma hnevajú tie smajlíky (to nemám na mysli ten tvoj) v tomto diskusnom krúžku (či skôr obrovskom kružisku). každý dá nakoniec silený úsmev, aby sa nikto nehneval, ale tentoraz, špeciálne tebe radiar pridám jeden úsmevík aj ja. :o)
p.s. doménu dychovka.sk som omrkol, divím sa že je furt voľná, tak šupsa do toho
27. január 2004 - 18:43 Trvalý odkaz

Trafena hus - pardon Kacica zagagala.... :-)
Som rad ze si sa v mojom prispevku nasla... :-)

Ale napriek tomu nesuhlasim s tebou ze cloveka ovplyvni to co niekde cita...
Urcite mas pravdu pri ludoch (vybagrovancoch) bez vlastneho nazoru. Ale pre normalneho kriticky rozhladeneho cloveka je nejaka recenzia len vyzvou na polemiku...
A o rovnovahe by som si dovolil takisto pochybovat ... vid moja vyssie uvedena definicia objektivnej kritiky...

Leto ? hmm uz aby tu bolo... :-)
28. január 2004 - 06:44 Trvalý odkaz

Milý Peter,
som si vedomá toho, že vďaka spomínanému článku ma budeš dosť dlho nenávidieť. Ale ak mi niekto dá CD, aby som sa k nemu vyjadrila, tak napíšem všetko, čo z daného CD cítim. Možno máš smolu, že sa to CD dostalo do rúk práve mne, no opakujem, tvoje vystúpenie sa mi zdalo lepšie než toto CD.. ku ktorému som sa aj mala vyjadriť. Ak by sa dostalo do rúk niekomu inému, možno by sa danému človeku páčilo viac, alebo niekto by napísal iba to čo sa mu na tom CD páčilo, ostatné by si nechal pre seba. Bohužiaľ, ja nie. A to isté očakávam aj od recenzentov, ktorí budú recenzovať moje budúce CD.
janka
26. január 2004 - 08:46 Trvalý odkaz
Anonymný (bez overenia)

In reply to by janka

Ahoj Janka,

mohla by si konkretne napisat, v com je Petov zivy koncert o dva schodiky lepsi nez CD? Totiz... on Ti nazivo hra zase len to iste co si pocula aj na CD: texty presne tie iste (zeby na zivom vystupeni sa javili uz napaditejsie?), hudobne prevedenie o nic vydarenejsie (predsa len: 1. technicke podmienky na koncertoch nebyvaju vzdy optimalne; 2. na koncerte, ved to nakoniec sama poznas, sa kludne moze stat, ze vychytis "blby" den) - takze v com? Zeby to bolo tym, ze na vystupeniach si nerobis poznamky do zapisnicka?
Este jedno: chcel by som ta ubezpecit, ze Peto nedal na nosic zdaleka vsetko co sa mu doteraz podarilo (i nepodarilo)!

Vsetko dobre!
milan
26. január 2004 - 11:21 Trvalý odkaz

milé deti, P.P. & M.H. majú právo nahrať, čo chcú a ako chcú a všetci vrátane Janky majú právo povedať si k tomu, čo chcú ...... takisto ako autor a interprét vystupuje sám za seba, tak aj kritik resp. recenzent vystupuje sám za seba ...... pri rešpektovaní takto rozdaných kariet nevidím žiaden problém pri ďalšej tvorbe hocikoho a jej posudzovaní hocikým
26. január 2004 - 13:18 Trvalý odkaz
janka

In reply to by Anonymný (bez overenia)

Texty piesni a melodie su samozrejme rovnake ako na CD, tak na koncerte :o) ale rozdiel je v tom, že v tomto CD akosi necitim dusu, istotu prejavu. Mozno mal Peto o cosi viac tremy pri nahravani CD, ako pri koncerte. Naozaj neviem, pisem iba co z toho citim. Samozrejme mozem vychytit zly den, ale to moju naslednu nahravku neospravedlnuje, ak viem, ze som mohla urobit viac. A myslim, ze Peto mohol. Staci? :o)
26. január 2004 - 13:30 Trvalý odkaz
Anonymný (bez overenia)

In reply to by janka

No... staci! :-). Ja len este, aby bolo jasno: zly den na koncerte samozrejme nesuvisi s (naslednym) nahravanim v studiu; ak, tak len nepriamo - motivacne, by som povedal. Isteze mohol spravit Peto viac; z dovodov, ktore pozna najlepsie on sam (a ktore vlastne uz nacrtol v tomto prispevku) tak neurobil. Jasne, musi ratat potom s tym, ze nie kazdy bude mat pre to pochopenie a ujde sa mu aj kritiky. Ale mne sa aj tak stale zda, ze minimalne polovica Tvojej kritiky sa tykala textov; a kedze podla mna text odovzdava svoje posolstvo, bez ohladu na to, v akej koncertnej atmosfere, (in)dispozicii, ci trebars aj prostrednictvom CD bol vypovedany, tak tie dva stupienky rozdielu, co si spomenula, nebudu zrejme v textoch, ale v prejave, istote, dusi atd. interpreta, hej? Inymi slovami - Petove texty sa Ti javia ako malo napadite, bez ohladu na to, ci odzneju na koncerte alebo si ich vypocujes z CD. Ok.
Inac, mne sa praveze zdaju byt fajn. Ale to je ozaj subjektivne hodnotenie, vec nazoru proste; ako u Teba tak aj u mna, ci u hocikoho ineho. No nie? :-)
m.
26. január 2004 - 14:49 Trvalý odkaz
Anonymný (bez overenia)

peto, ja by som sa tak postavil na tvoju stranu, az by zaprastalo. ale nepocul som cd. tak sa budem iba tak tmolit okolo a podrazat neprajnikom a rozrazat neprajnickam nohy, ihi?

creeping_pig, PhB
26. január 2004 - 08:42 Trvalý odkaz
Anonymný (bez overenia)

Fíííha! Tomu hovorím bohatá diskusia!
Ak dovolíte, podľa mňa je problém v tom, že recenzie a vlastne všetko o tejto muzike píšu sami muzikanti a nie recenzenti s príslušným prehľadom a autoritou, ktorí sami nehrajú a sú teda "nad vecou".
Je mi ľúto, ale kým takýchto recenzentov mať nebudeme, tak sa musíme proste zmieriť s tým, že recenzie buď nebudú, alebo budú "jatriť city", čo naozaj nestojí za to.
A to Petrove cédéčko sa mi páči, Keby sa mi nepáčilo, tak to poviem jemu a nebudem to písať tu. Ja totižto nie som recenzent.
Dušan
26. január 2004 - 22:46 Trvalý odkaz